יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

עצם למידה

תכנון עצם הלמידה מתבסס על היבט פדגוגי שקודם לטכנולוגי. עצם הלמידה הינה יחידת לימוד דיגיטאלית מצומצמת. היחידה מובנית בצורה ברורה למשתמש וניתנת לשימוש חוזר. בעצם הלמידה מוצאים אנימציות, סימולציות, קישורים וכל אמצעי נוסף היכול להסתמך על יישומי מחשב. למידה מקוונת מסתמכת על שלושה ערוצים חשובים והם:
א. יצירה, ב. אינטראקציה ג. עדכניות.
עם קבלת המשימה ליצור עצם למידה בנושא הקשור להמצאה, עמדנו בפני אתגר לא פשוט. ראשית, קריאת חומר, עיבודו והתאמתו לקהל היעד - כיתות ד-ו. התייחסנו לאינטראקציה של הלומד עם עצם הלמידה, מיקדנו אותו עם עקרונות פדגוגיים; עיצבנו את הממשק על פי כללים שלמדנו. בהערכת עצם הלמידה נעזרנו בטקסונומיה של בלום ובהשבחה של דוד פסיג. תרגילים שהוספנו יעודדו את התלמיד לכך. תוך כדי קריאה, תכנון, עבודה ובניית עצם הלמידה, מצאנו את עצמנו בתהליך השבחה זה.
ראה קישור לעבודתי בנושא "עצם למידה"
מצגת:
מאמר:

תגובה 1:

אבוליל דלאל אמר/ה...

אני מסכימה שעצם למידה לא רק כלי תכנילוגי הוא כלי פדדוגי אבל הוא כלי מתוחכם