יום שני, 8 בפברואר 2010

שר חינוך דיגיטלי

שר החינוך, גדעון סער, הביא עימו משב רוח מרענן עם היכנסו לתפקיד. השר, בן למורה לשעבר, מכיר היטב את עבודת המורה לפרטיה. בכנסים של אנשי חינוך בהשתתפותו, הוא מדגיש את חשיבות מעמד המורה ובאותה נשימה את חשיבות השינוי שיש להחיל על מערכת החינוך. בגיליון "פוסט ישראל" מתאריך 3.2.2010 פרסמו דברים שנשא בכנס הרצליה שעסק בחינוך במאה ה-21. לדבריו: "ההיערכות לעידן הדיגיטאלי החדש היא בגדר הכרח ולא אופציה". עוד הוא הוסיף: "מחשב ואינטרנט הפכו כבר לנחלת הכלל ומערכת חינוך שמעוניינת להישאר רלוונטית בהכשרת בוגריה, חייבת להתאים עצמה לשינוי הזה".
לדעתי, שינוי זה מתחיל בהיערכות מערכתית רחבה ובהסכמת הדרג הממשלתי. לתוכנית שכזו נחוצה תוכנית ארוכת טווח שתנוהל על ידי אנשי מקצוע ללא פניה פוליטית. לשינוי צריכים שותפים מכל הקשת הפוליטית והאזרחית. יחד יהוו כוח מול פקידי האוצר המטרפדים כל רעיון טוב באמתלה של בעיות תקציב. אם אכן יחול השינוי, נוכל לאמור "ובא לציון גואל".

תגובה 1:

אבוליל דלאל אמר/ה...

דברים יפים אמר השר אבל הבעייה אין עקביות והמשכיות כל שר יש לו התכנית והצעות שלו פעם בא שר שאמר אין שעור מחשבים אין מורה מחשבים ,פעם בא אחר ואמר ומחק תפקיד רכז תקשוב בבת הספר אני מקווה שיכול לממש ויישם