יום חמישי, 11 בפברואר 2010

טכנולוגיה לאן?

גיליון "כלכליסט" מ-3.2.2010, פרסם סקר של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) ושל המרכז הבינתחומי הרצליה. מתוצאות הסקר עולה כי 52% מתלמידי ישראל סבורים שמערכת החינוך לא מקנה להם כלים להשתלב בעולם הטכנולוגי. לטענתם, שעות הלימוד שמוקצות לשימוש מחשב מועטות, חיבור האינטרנט איטי, מספר המחשבים בבית הספר מועט, המורים לא מעודדים שימוש במחשב ובאינטרנט כחלק מתהליך הלימוד.
תלמידי ישראל נולדו לתוך עידן המחשב. לרובם יש מחשב. השימוש באינטרנט כמשאב למידה ברור וטבעי להם. הם מעדיפים שימוש במחשב לכתיבת עבודות, לחיפוש במאגרי מידע, להתכונן לבחינות דרך הרשת.
מערכת החינוך וחלק ניכר מהמורים הותיקים לא עומדים בקצב ובמעבר החד שחוללה הטכנולוגיה. נוצר פער טכנולוגי עצום בין "דור המחשב" לבין דור ה"מחברת". יכול להיות שחלק מהמורים ויתר על ההתמודדות מול המרוץ הטכנולוגי. מערכת החינוך לעומתם, חייבת לצאת מההצהרות החוזרות ונשנות על חשיבות שילוב הטכנולוגיה בחינוך ולעבור לפסים מעשיים. עליה להכשיר במשנה מרץ מורים שיובילו את השימוש בטכנולוגיה בבית ספרם; כי אחרת, ציבור המורים יעמוד מול דור תלמידים שלא ידע את שפתו ולא ירצה להתחבר אל גוף ארכאי ומיושן שלא מדבר אל ליבו. וכמו שנאמר "יפה שעה אחת קודם".

תגובה 1:

אבוליל דלאל אמר/ה...

מהנסיון שלי ומלחה עם מנהל בית הספר לגבי שעות הלימוד מעטים מאוד אפילו לא מיישמים תוכנית תקשוב לפי משרד חינוך הוא זה לא נושא ליבה ,ואני גם מעודדת ליצר תפקיד רכז תקשוב לכל בית ספר המסייע למורים ותלמידים למרות רב בתי ספר כותבים בתוכנית העבודה בית ספרית יעד מעניין -שיפור תקשוב מה עושים .